photo 9bcdaff2-a16c-446e-b565-583ab80c4ea8_zpsjvombpta.jpg

zondag 19 februari 2017

Hardloop kleding van www.runcolor.nl @Norg

Vandaag mijn rondje in mijn nieuwe hardloop kleding gelopen.
Vanmorgen miezerde het nog wat buiten, maar vanmiddag was het heerlijk weer om naar buiten te gaan.
Een rustige 5,2km in 35:14 gelopen.
Afgelopen nacht last van het  slikken gehad waardoor ik niet echt goed kon slapen.
Door het lopen goed gezweet, en de longen voelen weer schoon aan.
De aanleiding voor de kleuren van de hardloop kleding zijn de kleuren van mijn Raisin Hope Fietskleding.
Als Ambassadeur van de Raisin Hope Foundation Nederland wilde ik niet alleen tijdens het fietsen dat uitdragen, maar ook tijdens het hardlopen.
Dankzij het fietsen lukt het mij om te kunnen hardlopen.


Wil jij ook hardloop kleding naar jouw smaak?
www.runcolor.nl


vrijdag 17 februari 2017

@Decathlon @Norg Sporten en voeding

Vanmorgen 8,46km hardgelopen over voor het grootste deel zandpaden.
Dkit is zachter dan verharde paden en dat kan ik goed aan mijn knieën voelen.
Wel maakte het vochtige weer het zand wat nat wat het gelijk ook zwaarder maakte om op te lopen.
Met de Kipling Trail schoenen had ik voldoende grip op de zand paden om goed vooruit te komen.
Met een temperatuur van +/- +7 graden was het lekker loop weer.

Afgelopen woensdag hebben we het over voeding gehad van Beweegreden Norg.
Dat suiker in zoveel producten zit  en dat hert ook vaak onder een andere naam wordt neergezet.
We hebben de uitdaging gekregen om 3 dagen suikervrij te gaan eten/drinken.
Dat doen we volgende week, nu al bezig om een boodschappenlijstje te maken om straks de juiste producten mee te nemen voor het eten.
Lastig gaat het vast en zeker worden, maar de uitdaging aangaan?
Tuurlijk ga ik deze aan.
Daarna nog een half uur gezwommen, nou ja zwemmen, het waren pittige oefening die we moesten doen.

Ik doe niet alleen maar voor de lol mee met Beweegreden Norg, Ik wil graag bewuster worden met voeding en meer regelmaat met het sporten krijgen.


maandag 13 februari 2017

@pixiesportswear @DecathlonNED @Crivit_Pro 2x 20 minuten getraind op de loopband.

Vanmorgen binnen op de loopband getraind.
Erg koud was het niet buiten maar de oosten wind maakte het wel koud.
Van mij hoeft dat niet, en mijn spieren zijn het daar ook niet echt mee eens.
Deze keer 2x 20 minuten gelopen op de loopband.
Begonnen met programma 1, dat was een warm loop ronde voor mij, de spieren gestrekt en verder met programma 2.
Dit was gelijk een stuk zwaarder, dat ik op een gegeven moment de snelheid wat lager heb gezet.
Komende donderdag middag moet ik naar het ziekenhuis om een echo van mijn linker bovenbeen te maken.
Het been is dikker dan mijn rechterbeen en de spier achterop is soms keihard.
Afwachten wat er aan de hand is, wil zo graag sporten maar het moet wel kunnen en leuk blijven natuurlijk.
De afgelopen tijd al wat rustiger aan gedaan, tussendoor veel rust genomen.
Want ik wil wel graag blijven mee doen met Beweegreden Norg, 2x per week sporten.
Verschillende sporten, elke sport doen we 4 weken achterelkaar dan een andere sport.
Op deze manier 2 soorten sporten per week.
Tot nu toe gaat het goed en het belangrijkste is het mee doen en genieten en dat het erg gezellig is.
Sporten is ook een sociale bezigheid wat je met meerdere personen kunt doen.

woensdag 1 februari 2017

@cwx_usa @cwx_usa Hardlopen in Ventilator Web Top op de loopband.

Vanmorgen sinds ruim 1½ week weer hardgelopen.
En het ging erg lekker, rustig tempo begonnen en steeds de looptempo verhoogd en daarna weer afgebouwd en zo 5km hardgelopen.
Vandaag voor het eerst de cwx ventilator web top samen met de cwx-tight van Emmsports.
De top zorgt ervoor dat ik meer recht op blijf, de schouders worden meer naar achteren getrokken.
Samen met de ondersteuning van de Tight ging het lopen erg lekker helemaal omdat ik nu wat rechterop bleef lopen.
Na een tijdje ala mijn lichaam moe begint te worden wordt het steeds zwaarder om rechtop te blijven.
Nu werd het nog steeds zwaar maar had ik extra ondersteuning om wel rechtop te kunnen blijven.
Niet voor overhangend lopen wat extra belastend is voor mijn nek en schouders.
Nu zou ik graag wat warmer weer buiten willen hebben, dan buiten lopen wat ik zelf toch echt een heel stuk prettiger vind.




Afgelopen maandag avond gewandeld met de beweeg groep.
Wandelen kun je het niet echt noemen het waren een heleboel verschillende oefeningen waarna ik redelijk vermoeid ben thuis gekomen.
Vanavond gaan we zwemmen en heel veel andere oefeningen dus beweging genoeg.

maandag 30 januari 2017

Sportend leren om vooruit te komen @BeweegdorpNorg

Vanavond gaan we wandelen met BeweegReden Norg.
Dat zal vast niet een uurtje relax wandelen worden ben ik bang voor.
Nerveus ben ik wel een beetje, maar dat heb ik met bijna alle nieuwe onbekende dingen.
Anderzijds heb ik wel erg veel zin in.
Zie ik er tegen op?
Ja wel een beetje, voor aantal jaar terug had ik steevast gezegd dat kan ik allemaal niet.
Dat betekend dat ik het nu wel kan, ik zeg nu eerst proberen en dan pas roepen.
Elke sport beoefen je 4x, tijd om het op verschillende manieren te proberen en mij onderweg aan te passen opdat het misschien wel gaat lukken.

Afgelopen week heb ik niet hardgelopen, zowel binnen als buiten niet.
Wilde mijn benen wat rust geven, en dat was ook wel een beetje nodig heb ik gemerkt.
Ik wil zo veel maar soms moet ik even een stapje terug doen.

donderdag 26 januari 2017

@Norg Samen op weg naar een gezondere leefstijl! BeweegReden Norg

BeweegReden start weer op 25 januari 2017

Beweegdorp Norg organiseert dit voorjaar voor de 4e keer ‘BeweegReden’, een trainingsprogramma voor inactieve mensen. Met ons programma willen wij ervoor zorgen dat mensen zich fitter en gezonder voelen en een blijvend actievere leefstijl ontwikkelen. Om dit doel te bereiken werken we samen met plaatselijke huisartsen en praktijkondersteuners (die patiënten naar ons programma doorsturen en er zelf een actief aandeel in hebben), fysiotherapeuten, een gewichtsconsulente, een leefstijlcoach en alle lokale sportaanbieders.

Gisteravond was de informatie avond hierover.
Ik had al zo iets hier wil ik aan mee doen maar kan ik het wel allemaal.
Van het mountainbiken weet ik het voor >100% zeker dat dat mij niet gaat lukken.
Andere sporten kunnen lastig worden voor mij worden, maar ik ga het gewoon proberen en wie weet kan ik ondertussen al veel meer dan ik zelf denk dat ik wel/niet kan.
Trainingsprogramma voor inactieve mensen, nou inactief ben ik zeker niet, wel heb ik meer structuur nodig om te bewegen.
Meedoen met dit programma is om samen met anderen mezelf te verbeteren.
Alleen is het vaak toch erg lastig, nu kun je elkaar steunen en motiveren om door te zetten.

20 Weken 2x per week sporten.
Wandelen, zwemmen, circuittraining, korfbal, badminton, tennis, survival, yoga, mountainbiken en cardio boksen zijn de sporten die we gaan doen.
Veel sporten ken ik al, maar sinds mijn herseninfarct niet meer gedaan.
Een uitdaging die ik graag aanga om mijzelf te verbeteren.
Het draait niet alleen om sporten maar ook om voeding, beter en gezonder te eten.

Nu let ik al beter op mijn voeding samen met diëtiste, maar ik sport nu wel onregelmatig.
Door meer regelmaat hoop ik dat ik mijn voeding nog beter kan aanpassen.
Mijn doel is om uiteindelijk van alle medicijnen af te komen.

Voor meer informatie kijk op BeweegdorpNorg

zondag 22 januari 2017

Buiten hardlopen @Norg

Vanmorgen heerlijk buiten hardgelopen.
Verharde paden maar ook door het bos gelopen.
Daar was het wel goed uitkijken, door de vorst was de ondergrond hard bevroren.
Water was allemaal in ijs veranderd, kan zeggen dat ik over het ijs ben gelopen, figuurlijk dan ben er meer over heen gesprongen.
Maar uitkijken was het wel voor mij, het kon soms ook glad zijn, niet erg prettig als je evenwicht niet werkt.
Vanmorgen goed aangekleed toen ging het vrij goed.
Wel rustig gelopen, mijn longen de tijd gegeven om goed te kunnen ademen.

In de schaduw was het nog wel wat wit, maar voor het overgrote deel is dat nu allemaal verdwenen.
Er waren nog maar weinig mensen onder weg.
Bij de Norgerberg verzamelde loopgroep Norg zich om te gaan hardlopen.
De loopband loopt goed hoor, maar buiten vind ik het toch vele malen leuker.
Helemaal als je in een mooie omgeving loopt en bij elke stap die je zet weer wat anders ziet.
Het weer moet dan wel wat meewerken met mij.
Op deze manier kan ik mij aanpassen aan de weer omstandigheden en hoef ik op zo'n dag niet niets te gaan doen.
Winter hoort er bij, het is niet alleen maar zomer in Nederland.
Elk weer type heeft zijn eigen ding wat je wel of niet leuk vind.
Het wordt vast wel weer warmer buiten, wat het voor mij makkelijker maakt om te sporten buiten.