donderdag 27 oktober 2016

#runfornah @Norg Hardlopen met NAH is dat zichtbaar!? @hersenstichting

Vanmorgen wilde ik 2 ronden van 5km hardlopen, geprobeerd om een fijn maar stevig tempo te vonden om een mooie tijd te kunnen neer zetten.
Het eerste rondje ging goed lag mooi op schema.
Bij het tweede rondje kreeg ik last van mijn rechterbeen, stukje gewandeld, spieren gestrekt en weer een stukje hardgelopen.
Dat ging toch niet zo als ik graag wilde, daarop door het bos naar huis gewandeld.
Verder vandaag wat rustig aan doen, hoop dat ik niets geforceerd heb.

Tijdens het wandelen naar huis vroeg ik mij zelf af als anderen kunnen zien dat ik NAH heb!
Helemaal tijdens het hardlopen, snel ben ik niet,  linker- en rechterkant van mijn lichaam zijn verschillend wat kracht en sturing betreft.
 In het donker hardlopen lukt mij ook niet, of het pad waar ik loop moet goed verlicht zijn.
Niet alleen het lopen kost mij kracht, zeker het recht op blijven kunnen lopen vraagt veel van mijn hersenen.

Wil ik dat anderen kunnen zien dat ik NAH heb!.
Nee dat dat hoeft voor mij echt niet, je neemt mij maar zoals ik ben.
Maar het niet kunnen zien dat ik NAH heb, maakt het ook moeilijk voor anderen om te begrijpen dat ik dingen niet meer kan maar andere dingen nog wel.
Iedere NAHer is anders en dat maakt het begrip hebben ook erg lastig denk ik, tenminste zelf zou ik dat ook hebben.
Ik zie en voel me ook absoluut niet gehandicapt, maar als ik op de easyrider fiets is dat wel vaak de eerste gedachte van velen.

Er moet nog veel gebeuren om begrip te kunnen krijgen van niet NAH getroffenen.
Niemand heeft er om gevraagd om op plotseling zijn/haar leven helemaal op de kop te te gaan zetten.

De Hersenstichting

Gezonde hersenen zijn van levensbelang. Door een hersenaandoening raak je vaak jezelf kwijt. Lopen, praten en denken, alles wat zo vanzelfsprekend lijkt, kan zomaar voorbij zijn. Vrijwel iedereen krijgt ooit in zijn leven te maken met een hersenaandoening. Dat moet stoppen.
 
De Hersenstichting zet alles op alles om hersenen gezond te houden, hersenaandoeningen te genezen en patiƫntenzorg te verbeteren.
Om dit te bereiken laten we onderzoek doen, geven we voorlichting en voeren we vernieuwende projecten uit.
Onze visie: Hoe meer we van de hersenen begrijpen, hoe beter we ze gezond kunnen houden.   
Onze missie: Wij willen actief bijdragen aan gezonde hersenen in Nederland. Daarom initiƫren we nieuwe kennisontwikkeling vanuit maatschappelijke relevantie en vertalen we bestaande kennis naar praktische toepassingen.

Helpt U mee? en Doneer

Geen opmerkingen:

Totaal aantal pageviews