maandag 9 oktober 2017

7 Oktober 5 km Kloostervesterun met CW-X Stabilyx tight in 25:34

Zaterdag 7 oktober werd een druilige dag.
Toch ging de Kloosterveste run gewoon door.
Ik en vele ander hardlopers hadden er zin in.
Na het ophalen van de startnummer en deze opgespeld aan mijn starnummer riem naar buiten gegaan om te gaan lopen.
Allemaal verzamelen achter de start/finish lijn om vandaar te gaan hardlopen.
2 rondjes van 2,5km om 5km te hardlopen.
Na het startschot gingen we allemaal op pad.
mijn eerste doorkomst was op 12:51 en dat was erg snel!
Bij het zien van die tijd dacht ik zou het lukken om onder de 26 minuten te kunnen lopen?
Mijn finish tijd was 25:34 een Pr voor mij op de 5km.
Helemaal  blij de medaille in ontvangst genomen, ik kon   het eigenlijk nog niet geloven.
Ik hoopte om onder de 27 minuten te lopen.

Ik dacht van mijzelf dat ik wel redelijk aan het hardlopen was.
Maar op een video nu mij zelf zien hardlopen.
Daarop kun je goed zien dat mijn beide benen niet gelijkwaardig zijn.
Het kost mij meer energie om mijn rechterbeen op te tillen dan mijn linkerbeen.

De CW-X Stabilyx tight helpt en geeft mij de controle en ondersteuning aan mijn been spieren.
De varibele compressiezones in de tight stimuleren ook de bloedcirculate. Dit zorgt voor meer zuurstof in de spieren en minimaliseert de opbouw van melkzuren.
Oftewel het kunnen presteren ondanks mijn #NAH

Daarom draag ik ook deze Royalblue Shirt van Pixiebodywear met de tekst Sporten met NAH.
Een zeer ademend fijne microfiber shirt dat ook nog eens heerlijk is om te dragen.
De tekst en shirt blijven er als nieuw uitzien ook al zijn al tig keer gewassen.


Straks op 19 november ga ik de Baggelhuizer cross lopen en op 25 november de herfstcross in Norg.
Deze wedstrijden zijn op onverhard terrein, dat kun je beter trail running noemen.
De komende tijd extra oefenen in het bos en proberen om een betere loophouding te kunnen krijgen.
Al betwijfel ik als mij dat alleen lukt, misschien dat er iemand is die mij een keer wil trainen om te kijken als het überhaupt zou lukken om mijn loophouding te verbeteren is.


Geen opmerkingen:

Totaal aantal pageviews